lördag 20 augusti 2016

Sådant som gör en lite lyckligare

Det regnade och åskade ju en hel del i somras. Ett par gånger blev jag överraskad med ett brak rätt nära, då jag gått omkring och lyssnat på musik. Jag har egentligen aldrig varit rädd för åskan, men ja spaden brukar jag lägga ifrån mig. Det blir alltid att fundera lite, vill jag verkligen gå hem över ängen nästan en kilometer, eller blir jag kvar i trädgården och hoppas på det bästa.


Regnmoln och solnedgångar. Det är sådant jag är svag för.
I år var björnbärsbusken översållad av vita blommor som samlade de sista ljusglimtarna i försommarkvällen.
Hallonbuskens blad, liksom också allt annat, fylldes av regndroppar som glimmade i solnedgången.
 Dimman slöt sig över ängarna var och varannan kväll
 suddade ut gränsen mellan himmel och jord
.Ibland fick jag stänga ut medvetenheten om vad folk tyckte och tänkte och bara låta jättebubblorna göra det hela ännu lite mer magiskt.

Ja, med musik i öronen och detta framför ögonen. Lite lyckligare är man nog då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)