onsdag 10 augusti 2016

Nej, jag ser inte emot vardagen!

Varje år, efter alla längre lov då bara förundras vi högt här hemma då vi kollar blogg och facebookuppdateringar.

"Äntligen blir det lite rutiner igen!"
"Huh, vad det ska bli skönt med lite lugn och ro på jobbet!"
" Hen har väntat så på dagis och kompisar!"

Vänta! VA?!

Vi är gjorda för lov vi. Sena kvällar och morgnar som börjar där kring lunch. Inga tider, knappt något  förutbestämt program. Inga krav, ingen som pekar på klockan.

Så hösten för mig. ANGST. I år ska jag inte ens på jobb nu då skolan och förskolan börjar. Är fortfarande sjuk. "Väntar" på benmärgsvätsketagning nästa månad (Herre du milde så jag är skraj för detta!!) och så resultaten från förra magnetröntgenundersökningen där hela ryggraden och nacken kollades med kontrastämne, som jag borde få då i slutet på månaden.

Min kära familj gillar inte rutiner, inte tider, inte att någon säger vad de ska göra och när. De gillar inte skol/förskolematen, inte stora grupper, inte läxor.

Så då höstterminen börjar börjar ett enda långt gräl, som varar till nästa lov, då de inte behöver leva ekorrhjul.. Fast de inte ens har hobbier som sku trötta ut dem på kvällarna, just för att de avskyr tider!

Men imorgon är det dags igen. Som tur får vi åtminstone det liiite lättare iom. att minstingen fick fortsätta i gamla trygga förskolan trots att det var riktigt nära att han pga. av vår adress (sjukt!) hamnat till ett nytt ställe. Men ja igår frågade han vid läggdags om vi kunde lura förskolepersonalen att han dött. Eller då vi pratade igenom det, kanske kunde säga att han bara har riktigt ont i magen. Länge. Heh, summerar ganska bra allas feelis kan jag tro.

Vi hade en fin sommar. Svinkall, och inga stranddagar, förutom då vi var och tältade ett par dagar. Men jag klarade mig bättre än i slutet på våren, då jag mådde riktigt illa hela tiden, nu hade jag bara ont och var trött. Men jag har kunnat vara med och njutit av att se barnen njuta på våra små utfärder mellan regnskurarna. Och sommar är alltid sommar!

Nu hoppas jag verkligen hösten kommer att vara relativt varm, för allt har först kommit igång i trädgården då jag kom igång så långsamt under försommaren. Och så vi kan njuta av kvällarna efter skolan lite tillsammans.

Här ser ni vårt bästa köp på länge, och den ena av två dagar, vi varit tillsammans på stranden i somras.


1 kommentar:

  1. Jag vill inte heller ha höst och vardag.. ;) I och för sig lär jag väl inte ha så mycket mera jobb i höst heller, jag hoppar bara in på ett par ställen när det behövs. Beror helt enkelt på hur mycket folk är sjuka och hur tillgängliga övriga inhoppare är.. Så inte så stor skillnad på sommar och höst för min del, annat än vädermässigt. Men känns av någon anledning lite stressigt ändå, kanske pga just det som skrivs i sociala medier. :)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)