tisdag 1 mars 2016

Hej på er!

Länge sedan sist!

Det är inte ni - det är jag. Lättare att ladda upp lite bilder på FB och Insta än att skriva här, känns det som. Lite hektiskt, lite för lite tid, ja ni vet..

Ju längre man låter bli att skriva, destu svårare är det ju att sätta igång igen. Men nu öppnar jag inför en (kanske) ny start.

Två månader in på det nya året. Tänk!

Januari.

Det blev kallt. Minus 28 var det som kallast en morgon. Då meddelade jag skolan att vi kommer lite senare, vid -25 kunde jag ännu skicka iväg barnen med buss..

Men det var ypperligt väder att göra iskonst i!

Vårt bostadsområdes facebookgrupp satte igång med ett roligt "iglu" projekt. För allas säkerhet gjorde vi en isborg, men den blev fin och barnen talar ännu om den, fast den fort smalt bort i regnväder någon vecka senare..

Vi hade en hel pulka full av bitar, och använde mig av frysta blommor från balkongen.
 Ett verkligt lyckat "grannprojekt"!

 Men då jag drog hem de två eskimoerna i pulkan, i en uppförsbacke som var lite för väl sandad, ja då började någon månad av PAIN! Har alltså knappt kunnat röra på armen efter det utan smärta och har verkligen fått sakta upp och äta mediciner för att kunna jobba. Det är inte det lättaste att vara en barnskötare som fungerar med bara en arm..
Min lilla friluftsmänniska har varit ute med mig på ängarna. Han verkar tyvärr vara den enda av de fyra jag lever med som gillar detta med skidning. Men vilket fint sällskap då! I min gamla hatt! 
 Snabbt går det inte än, men jag hoppas det gör det om nåt år! Roligt är det ju att ens komma ut i spåren, fast det sku gå långsamt!
 Trapp hade också isprojekt i klassen, så länge de kunde pga. vädret.
 och på jobbet producerades mängder med fina dekorationer till gården!
 Som tur hann vi åtminstone njuta lite av vintervädret, för tycker nog det är nåt magiskt med snö!
 Och då de hade lovat regn, gick jag ut med dessa tre tokar och åkte i sjukt skrämmande backar på berget. Följande dag smalt det och blev plusgrader.
 Månadens stora happening- Vi har en som är anmäld till förskolan! När han blev så stor, det fattar jag inte! Tur är han ännu min lilla plutt, med betoning på liten.  Åtminstone till storleken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)