lördag 24 oktober 2015

Mäktiga höst

Vi var på väg hem en dag då jag märkte att en åker nära oss var full av gäss. Promenerade fram och ut på åken. Vi gick riktigt nära det kacklande gänget, för de såg inte ut att bry sig om oss. Så märkte jag att min telefon började gnälla om att det inte rymdes fler bilder. Och DÅ- då blev det ett förskräckligt oväsen och då jag märkte att de började lyfta sa jag åt Trull att fort ducka, de lyfte ju från bara någon meters avstånd och det tar je en stund för klumen att lyfta tillräkligt högt. De var så nära, så nära, och det var SÅ mäktigt. Vi bara skrattade resten av kvällen! Vilken upplevelse! 
 Frosten kom.
 Vi bytte till vinterkläder för våra frusna små. Och njuter alla dagar av färgerna runtom oss!
 Det finns ett träd vid hans dagis där man kan krypa in. Fast just då jag tagit bilden insåg jag att det fanns ett getingbo på baksidan av trädet också..
 Han varit flunssig, trött och lat. Men ibland rycker jag upp mig och springer om kvällarna, i synnerhet de veckor sambon inte jobbar kväll. De veckorna han har det måste jag oftast ta morgonturen och då kan inte jag ge mig av på tur så sent. Men här är så fint upplyst på vissa ställen. Som vid djursjukhuset med dess färggranna väggar till kontrast mot de gula löven.
 Har räddat dahliarotklumpar och gladioluslökar och hoppas såklart de blir fina nästa år igen! Kan man måntro få dessa små att bli till nåt också?! Sku ju minsann vara ganska praktiskt med lite fler. De är så underbart vackra då de blommar ju!
 Om morgnarna är det mörkt, men det har också varit vackra, dimmiga dagar. Tycker så om att följa med naturens skiftande.
 Någon hade en fin rabatt på palstaområdet!
 och en annan en massa fina blåbärsbuskar!
 Åkrarna ser varma ut i solen.
 och som förr säger jag att jag nog är så lycklig över att få bo just i den här delen av Helsingfors!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)