måndag 12 oktober 2015

Idioter som förstör

Som tur blev jag förvarnad på vår slutna FB grupp. Annors hade jag nog börjat gråta då jag kom fram. Det hade varit idioter i farten som härjat på palstorna. Tyvärr bara på två, min och grannens. Eller bra såklart att det inte var fler, men synd att just min blev vald.

De hade dragit ner och söndrat flera sidors staket, porten hängde på snidden, en av barnens stolar var sönderslagen, kojan var flyttad och sned och ALLT från den stora lådan och det runt den var utslängt över hela palstan, ner i diket och till och med ut på gatan.. Blev så arg och ledsen. Det är liksom så onödigt sådanthär. Inget hade de ens tagit, förutom alla tomflaskor där samlats på ett år. Varken dyra verktyg eller nåt ätbart hade försvunnit, så de hade nog bara tråkigt?! Stora fotspår i rabatten. Döda växter och buskar som gått av då saker slängts på dem. Men som tur gick det mesta att städa bort och fixa. Men nog harmar det ju, massor!

Drömmer nog Såååå om en egen trädgård, med staket runt och rätt att skydda!

2 kommentarer:

  1. Så konstigt att människor inte kan låta andras saker vara. Tycker att vandalismen ökar hela tiden och ingen får stopp å de. Känns tråkigt att du drabbats av de du har så fina bilder därifrån när de blommar som mest. Hoppas de inte händer på nytt

    SvaraRadera
  2. Säg inte annat! Det här var dessutom några med STORA fötter, så inga helt unga..

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)