tisdag 20 oktober 2015

Balkongen i höstfärger

Eller nej, nu lurar jag lite. Höstfärger är det inte än, allt blommar ju ännu så fint!

Lite krass och några tegetes hann jag ta från palstan innan frosten kom, men annors har det mesta varit med från försommaren. Klockrankan växer så det knakar och börjar ha stora knoppar, hoppas så på lite blomning innan det blir för kallt också på balkongen. I år hade jag några eldkronor också, och de trivdes ju bra! En annan tålig favorit är stjärnöga som jag haft nu flera år.

Gillar allt titta ut genom balkongdörren och mötas av denna syn.
 Min dlitiga blommare. Tredje året var det visst den hänger med, hoppas innerligt på många fler fast övervintringskonditionerna är usla i vårt torra och varma hem..

 Min favoritpelargon som flitigt blommat hela sommaren och hösten.
 och vyn från balkongen just nu. Vackert bakom parkeringsplatsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)