söndag 6 september 2015

Utfärder och palstahäng

Fick föra en smågrupp på dagisutflykt, till våra åkrar för att hälsa på korna. Barnen, som nu av någon orsak förväntade sig fler djur, blev glatt överraskade då vi bakom ladugården hittade både gäss och kor. Själv njöt jag av att få dela med mig av stället jag älskar, och så var det ju härligt att ha tid att tala med barnen. Om allt mellan himmel och jord, med lite naturinfo mellan varven. Dagar som detta är ens jobb nog bara så härligt! 
 Följande veckoslut jobbade vi på också hemma. Cyklade iväg efter mull till blåbärsbuskarna jag hade köpt tidigare på en av våra utfärder. Var stolt över Trapp som orkade med en av hans längsta cykelutfärder (i väldig hetta dessutom!) och också över kärran som höll för så många säckar (varför cykla av och an då man kan lassa på då man en gång tar sig ända fram..). En av K-rautas arbetare kom ut då stället stängde för dagen och vi ännu satt utanför och åt den välförtjänta glassen. Hon skrattade att nåt sådant hade hon inte sett tidigare. Men hon var nog orolig över kärrans hållbarhet. Det var nog också jag för att vara ärlig.. Men det gick som tur riktigt bra och nu hoppas jag på framgång bland blåbärsbuskarna!
 
 Plockade nåt nytt från palstan. Björnbär. Dessa har jag inte tidigare haft av. Fick en liten planta av min moster här för nåt år sedan, då jag bad om en då vi besökte hennes stuga, och nu har den hittat sin plats och verkar då verkligen trivas! Så goda de dessutom är! Stora och fina också!
 Solrosen hade brustit ut och spred glädje på palstan medan jag jobbade!
 Och dessas jobb var att hållas nöjda så jag kunde pyssla på med mitt. Bassängen hade fått hål från förra året och Trapp jublade över att vi nu kommer att hamna köpa en ny i bättre färg!Men tänk, äntligen togs simbassängen fram! I mitten på augusti! Nå, bättre sent än aldrig!
 Så brände vi slut kolen vi hade kvar, och åt en utemiddag av bästa sort.
 Innan vi tog farväl av grodorna i dammen och gick hem i skymningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)