lördag 26 september 2015

höstpalsta

Solrosorna står där, höga och stolta. Någongång sku jag villa ha så mycket av dem att man kunde uppoffra några till buketter. Nu har jag aldrig hjärta, de är ju så fina just här ute! 
 I en av odlingslådorna börjar ärter mogna. Sådde en fjärde(?) omgång i slutet på sommaren, men någon ny sort. Jättefina blommor och busken är ordentligt mycket högre än jag! En livskraftig sort som inte tycks få samma sjuka som de andra sorterna här, brukar ju inte få ärter, de gulnar, torkar och dör bort för det mesta..
Nytt för i år. den fina klättraren vid dammen. Hoppas så att den kommer tillbaka i vår!
 De fina zinniorna blommar på
 och rävsvansarna lyckades bra i år!
 Undrade nåt tag över att de fläckiga bönorna inte kom. Så vände jag på lite större blad och fann av dem. Så fina!
 Bönlandet är nog mitt favoritgrönsaksland här mot hösten!
 Och bönorna är ju så sjukt goda! I år åt dessutom alla pojkarna glatt av dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)