söndag 6 september 2015

En torsdag kväll

Behövde sallad till maten, så tog barnen med mig till palstan. Vi gick också för att säga hej till en fininf som stod ute i inhängnaden. Vilken vacker färg han hade! Glänste som brons i solen. Har alltid en sådan grym lust att pajja dem här, men är så rädd för elstaketet efter min smäll för några år sedan.
 Hem kom vi då med sallad till maten, en megafänkol
 samt fler zuccinin och årets första purjon. Brukar alltid bli minimala purjon, men i år är de ändå lite bättre än vanligt. Vet inte vad jag gör fel?! Nu också hade ajg dem och förkultiveras rätt länge och så har jag gödslat rätt mycket. Men nej. Grannens igen är helt otroligt maffiga! Men jag är nöjd. Det duger bra med dessa. Bara det är eget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)