lördag 5 september 2015

En solig helg

Sommaren kom ju till sist. Då vardagen redan hade dragit igång. Men nu var det helg och vi tog oss igen till Hertonäs strand. Där lekte de på stranden medan jag simmade fram och tillbaka, fram och tillbaka och låg och flöt samtidigt som jag såg på hornetflygplan som gjorde konster. Coolt! Och vilket grymt ljud!  
 På söndag fortsatte flygevenemanget i Malm. Hade väldigt svårt att koncentrera mig på arbetet i trädgården då det flög flygplan omkring som gjorde olika snygga konster och skjöt raketer..
 Men visst var det vackert att se neråt också, medan man försökte rycka bort så mycket ogräs som möjligt.. Denhär fick jag av en palstagranne nu i våras. Älskar förgen och hoppas på en präktig  buske en vacker dag!
 Tog en liten tur till körsbärsträden den växer bredvid palstorna då jag såg någon plocka där. Slurp! Vad goda för att vara finska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)