lördag 19 september 2015

Borgbacken- den regniga versionen..

En förmån som arbetstagare för utbildningsverket är gratiskvällen på Borgbacken. Vi var där förra året, och ville absolut gå också i år! Dagen evenemanget gick av stapeln var dessutom sambons födelsedag. Och de hade lovat uselt väder! Hoppfull önskade jag på ett litet mirakel, men packade ner ordentliga regnkläder åt alla.. Och ja, de behövdes verkligen!

Det var mycket mer människor på plats än jag tänkt mig, på grund av vädret. Men tja, utbildningsverkets folk ska väl kunna klä sig enligt väder, och fler hade väl tänkt som vi.. Roligt hade vi ändå, fast det blev blött och tillslut rätt kallt också..

Trapp behövde mig till Kehrä, han får inte åka ensam ännu. Så jag ställde mig modigt i kö.
 Och så åkte vi där. Som i en centrifug, med vatten som piskade mot ansiktet och allt.. Fast mådde väl kanske lite mindre illa än förra gången, just på grund av det svala vädret. Ungen var åtminstone nöjd!
 Den lilla hade också roligt! Fattade inte riktigt varför vi inte åt sockervadd bara..

 Vi hann inte med så många maskiner, men helt tillräkligt! Vi varierade lite vem som åkte med vem, så alla fick göra nåt de ville. Den här gillar jag och pojkarna, bläckfisken.
 Trapp och jag åkte i Bergochdalbanan, ingen vacker solnedgång denna gång, men alltid lika rolit i backarna!!
 Och denna gång fick han springa under vattenstrålarna så mycket han ville. Det blev ju inte våtare än det var liksom.
 En rolig kväll som sagt!
 Men nog njuter man liksom mer i lite lättare kläder, en hel lång dag, med tid för allt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)