lördag 8 augusti 2015

Skateparkshäng i solen

Vi kom hem från landet på fredagen. Då fick jag också höra att Tripp tänkte delta i finsk mästerskap i scootning i Ahlberga skatepark följande dag. Klockan nio på morgonen dessutom, vi som stigit upp kring halv elva hela sommaren.. Det betydde en redigt mycket tidigare väckling för honom och mig, för att hinna ta ett par bussar dit. Suckade lite över tanken, men ville absolut vara med!
Vilken fin skatepark det var! Solen sken (det var ju den varmaste dagen vi varit med om denna sommar!) och en dj spelade hela dagen. Super feelis och jätte peppande speekrar som sa nåt positivt och uppmuntrande till alla deltagare då de gjorde sina "runin"! Jag blev igen så positivt överraskad och trivdes som fisken i vattnet där i åtta timmar.

Det hade varit tänkt att tävlingen sku ha varit uppdelad på två dagar, men då det hade utlovats SÅ mycket regn till söndagen då finalen borde ha varit så bestämde de dagen innan att de skippar semifinalen och alla istället får äran att tävla i finalen i en minut plus en minut. Bra så!
 Tripps stång hade krackat dagen innan så hans pappa måste ta och bygga ihop den på nytt med en stång Tripp tyckte var riktigt dålig och nästan inte alls ville tävla sen heller. Men då han hann öva sig med den nya stången en timme innan tävlingarna satte i gång på riktigt så såg han nog ändå helt nöjd ut! Det var bekanta ansikten på plats tom. för mig, så han hade ju många att umgås med och meddelade försiktigt redan då vi promenerade mot stället att jag sen inte kanske behöver prata så mycket med honom, eller nola ut honom. Oj glädjen i att vara mamma.. Suck.
 Tävlingen hade delats in i under 14-åringar, över 14-åringar och PROn. Hans grupp var ganska stor och många verkade nog äldre eller åtminstone större och kanske mer erfarna.
Men han är nog duktig, och brinner verkligen för denna hobby! Det är inte liksom bara en hobby utan hans liv för tillfället! Och vi är så glada att han hittat sin plats! 
Han tävlade duktigt. Jag var ledsen för hans del då inte han landade riktigt alla, men många lyckades han också felfritt med! Fick bara hålla tummarna och hoppas att han själv var nöjd!
 Jag tyckte det var roligt att följa med tävlingarna. Inte vet jag ju riktigt vad de håller på med, men nog ser man ju om de gör fina trick och hålls på bena efteråt..
 Det blev prisutdelning på eftermiddagen. Han blev tolfte av tjugotre, vilket jag tyckte var jättefint då det var hans tredje tävling, och i synnerhet med den nya stången och nästan två veckor på landet!
Efteråt kastades det igen upp klistermärken och nu också andra finare och dyrare saker upp i luften så de får dyka efter dem, nåt de alla verkar gilla!

 Om jag tyckte det var bra så var nog någon annan ännu lyckligare! Där var utländska "kändisar"
med och tävlade och han fick tala med dem och få deras autografer på sin scoot. Då jag åkte hem stannade han ännu kvar med dessa "stjärnor" och umgicks tydligen på engelska med dem hela kvällen, min elvaåring..! Då hans farfar hämtade honom hade han då varit i parken i tolv timmar!  Tror han var nöjd med sin dag! Själv sku jag bra kunna hänga lite oftare i skateparker med dj:n som spelar och folk som är på gott humör!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)