onsdag 1 juli 2015

Varför jag trivs så bra här

Här är grönt. Ängar, åkrar och skog. 
Det går hästar omkring. Rids, eller promenerar omkring och äter lite gräs i dimman.
 De står där och frustar och tittar på en.

 Jag pratar med dem, drömmer om att få rida en vacker dag igen, och hoppas ingen hör mig.
 Här finns en massa olika fågelarter. Massor! Ängarna kring havet är ju skyddade, där häckar många också ovanligare sorter.

Fasaner hade jag ändå inte sett hittills, förrän på midsommaren, helt bredvid mig, på grannens palsta. Vad jag blev glad!
I skogen hittade jag detta lilla, söta ägg också. Med en fluga.
Ja olika småkryp och insekter. Det finns det gott om. Dessa blommor hade varit fina i min bukett. Men inte kunde jag plocka dem då jag såg hur många bin som kom och surrade i dem. 
Älskar dimman som ofta lägger sig här.
Våra ängar. 
 Solnedgångarna.

Alla.
 Älskar Vik. Eller Ladugården som detta område egentligen heter. Helsingfors. Man kunde inte riktigt tro det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)