onsdag 8 juli 2015

Stolt mamma

Han deltog en gång i Finland mästerskap i scootning, min förstfödde. Det var sjukt spännande och skrämmande, då han var relativt ny i sporten då. Men han vågade, fast det inte då gick så bra. Efter det har han mer tittat på.
Men nu sku det ordnas en lite mindre tävling i en skatepark han oftast åker till. Kvällen innan var första gången han talade om det, och plötsligt meddelade att han tänker delta. Wow. Såklart drog jag med mig de yngre och åkte iväg för att titta!

Hade aldrig varit i Savelas skatepark. Blev faktiskt imponerad!
 Där satt han världsvant uppe på den coola rampen med hans vänner.
 Vi satte oss lite på sidan, bredvid ett "tält" där det spelades musik och talades i mikrofon. Musiken gav bra feelis, och de lär sitta där och vakta och spela alla dagar. Coolt!
 Så blev det dags för Tripp att tävla. Mitt otränade öga tyckte det gick bra och han kom med till finalen.


 Tyckte det var riktigt roligt att sitta och lyssna på ungdomsmusik och titta på de duktiga scoottarna! Blev dessutom så stolt då min unge blev andra i gruppen under trettonåringar! Hurra att han vågade!
 Så delades det ut tarror (alltid uppskattat!) och pojkgänget rusade omkring och försökte fånga av dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)