torsdag 30 juli 2015

Mattby idrottspark

Då vi promenerat en bit från mormors sommarställe, kom vi till en ny bekantskap, Mattby idrottspark. Tripp gick genast för att prova skateparken medan vi andra gick vidare mot lekparken.
Vi var imponerade! Vilken lyckad park! Balansövningar.
En STOR klätterställning där också jag och mamma klättrade omkring. 
 En ny bekantskap för oss. Ett elektroniskt fotbollsspel. Vi hade ingen boll med oss, så de slog på rutorna med händerna istället och hade jätte roligt!
 Så provade vi för första gången leka i en parkourpark. Hade ju ingen aning om hur man sku göra "på riktigt" så vi gjorde som vi ville. Mamma och jag övade mest på att balansera och jag var helt förvånad då jag till sist klarade av att balansera hela stången fram och tillbaka med sväng och allt (den är alltså uppe i luften fast det inte riktigt syns på bilden).

 Så förvånade jag mig själv ännu mer. Fick ett infall att testa påm att svinga mig. Jag med mina usla armar, Klarade hela banan flera gånger och var mäkta nöjd med mig själv!
Vi hade jätte roligt och var mycket nöjda med vårt besök! 
På vägen mot bilen såg vi denna fluffiga lilla fågel som satt där och tittade på oss. Så söt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)