söndag 12 juli 2015

HOPP!

 Det var klart och djupt vatten kring bryggan vid kåtan. Detta betydde såklart hopp!


Också här var swimfin helt super! Min flygande haj! 
Vi simmade och simmade. Jag simmade medan de lekte på bryggan och de simmade medan jag metade på bryggan. Vattnet vid ytan var över tjugo grader. Härligt! 
En lycklig mamma.
Och tre lyckliga barn
 Varav den ena var helt skrattretande smutsig mesta deles av tiden. Skogssand, got to love it.


Som sagt metade jag också. Fick väl sexton abborrar, men alla förutom en var helt minin. Roligt var det ju ändå att se flötet gå under vattnet, dra upp och släppa fria. Älskar att meta! 
De yngre hjälpte också pappan att hugga ved och bära in dem i kåtan och Trapp ritade en hel del i häftet vi köpte på vägen till Puumala. 


Så var det dags att sova sista natten i tält. Det blev en iskall natt, med magisk dimma som lade sig tjock över sjön. Satt där en stund och frös, för jag ville kolla på fladdermössen som jagade nåt vid vattenytan. Lyssnade på Nattskärrans ljud. Helt galet!  Tänk att att det är en fågel som låter sådär! Varje natt hörde vi den, hårt! Insåg dessutom att vi såg den två kvällar, bredvid och på kåtan. Sambon skrattade åt deras beteende, och det var då innan jag googlat att det var frågan om samma fågel som har så konstigt ljud. Låg och skrattade åt dens knarrande i tältet också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)