onsdag 8 juli 2015

En varm och vacker kväll

Första kvällen, helt i slutet på Juni, då man kunde njuta av värmen. Tvättade baljorna och dammen och fyllde alla med rent vatten för vattenlek. Alltför få sådanahär kvällar har det nog varit, tycker jag, men ja åtminstone njuter man då det sker!

Trapp hade fått vara med sin fadder på Högholmen och hämtades sedan till palstan för att äta grillmat till middag.

Dammen, där grodorna brukar trivas, var nu äntligen tömd och fylld igen. Det har ju varit för kallt för att tänka tanken att stiga ner i vattnet för att få den rengjord.. 
 På grannpalstan dök plötsligt ett par vackra fåglar upp. Kollade förra gången jag träffade på dessa vad de var för några, men har nu glömt igen. Helt bedårande och alltså, wow, så fina!
 Plötsligt började Trull fråga om jag sett några varmluftsballonger i år. Svarade att det nog varit dåligt med dem, det har ju varit så kallt, regnigt och i synnerhet en sådan håd vind!! Men medan vi talade om saken började jag se en röd boll i horisonten.. Där kom ju en!
Och inte nog med det, den såg ju ut som om den tänkte landa!

 Självklart packade vi fort ihop och gjorde den lilla lycklig. Nog är den imponerande!

 På kvällen gick jag ännu tillbaka och plockade lite nattmat. Äntligen egna rädisor, nästan en månad senare än vad jag brukar få av dem.. Men gott var det! Tycker det är skoj att alla pojkarna också gillar dem!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)