onsdag 1 juli 2015

Årets första cykelutflykt

Någon, kröhöm, hade förlagt alla våra cykelnycklar här på vårvintern. Så bara jag hade hittills kunnat cykla, då jag hade min nyckel på min egen nyckelknipa. Men nu drog jag igång med storletning, och fann till sist nycklarna, bakom en möbel, hängandes baktill på den så man inte hade sett dem på golvet under heller.

Låste upp och fixade cyklarna i skick. Trapp bytte upp en storlek. Så väntade vi på att skurarna sku sluta. Det såg bra ut och vi gick ner och ut genom cykelförrådets dörr, bara för att märka att det igen öste ner. Äh! Men nu då vi kommit så långt bestämde vi oss för att bara dra på oss skalkläderna vi hade packat ner, förutom Tripp som valde att hellre bli blöt än svettig.

Vi cyklade iväg. Var på väg över vid korsningen då någon aktade sig lite väl mycket och plötsligt for iväg över kanten, ner i diket, ut på åkern. Hups.
 Vår karavan fortsatte. Jag tog släpvagnen för Trull, så han fick med sin Puky. Den är så bra att sätta fast bak på cykelkärran.
På åkrarna fick han sedan åka själv. 
 Oj vad de var ljuvliga, korna. Trapp var modig och matade lite. Denna var speciellt sällskapssjuk.
Vid kalvarna öste det ner ordentligt igen.
 och vi fortsatte vidare för att hälsa på lite äldre igen. Nog är det härligt att ha betande kor så nära ens hem! Här glömmer man omvärlden en stund, och andas lite lantluft.
 Vi fortsatte mot Gardenia för att kolla om några nya pioner slagit ut. Lite dåligt var det nog ännu också, och de stackrarna som blommade lider nog i regnet.


 Efter lite tankning fortsatte vi mot biblioteket för att hämta en bok jag reserverat. Det kom med en hög med barnböcker också och Trull hann leka lite.
Tillbaka mot "perennparken" för att se på de underbara azaleorna. Älskar denna färg!

Trapp hade hittat några sniglar han nöjt bar omkring. Den andra snusade på alla de olika rosorna. 
 Gruppbild med de nya små vännerna.
Vilken rolig utfärd med mina små fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)