måndag 15 juni 2015

Skolans vårfest

Så kom den sista dagen med väckarklocka, för barnen och mig. Skolans vårfest. Kyligt var det ännu, men löfte om sommar i luften..

Pojkana hade fått välja var sin ampel till lärarinnorna.

ovh båda hade ritat fina kort
 Så klev de upp på scen och sjöng. Små,söta och nervösa.
 Lite större, söta och nervösa. Han har aldrig gillat att stå på scen, Tripp. Nu var det dessutom första gången han själv sku läsa upp nåt, så bara hans röst hördes. En del av en gammal finsk dikt. Han klarade det och jag var så stolt!
 Så måste vi dela på oss med sambon så båda pojkarna hade en förälder i rummet. Sambon lyckades bara tyvärr inte få någon bild av Tripp med den omtyckta läraren som ju nu måste sluta, och han var väldigt besviken över det. Jag fick en fin av Trapp med hans fina lärarinna som ju nu också byts ut, men väljer att lämna henne ens lite mer anonym här för er. Tårar torkades hur som helst, både bland barn och vuxna. Själv stod jag ju med näsduken i handen hela festen igenom, det var slutet på en väldigt tung vecka för min del, ojoj vilken känslostorm i en liten mammas värld. Att ta farväl av alla fina människor. Suck.
 Men trots lite ledsna hjärtan och djupa diskussioner på vägen hem, var det nog endå nöjda barn som började deras sommarlov, här och nu!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)