onsdag 24 juni 2015

Min avskedsgåva ger frukt (eller grönsaker och bär)

Jag fick ju avskedgåvor nu på våren, då jag trodde det var över i detta hus. Av ett av de fina barnen, som också ska byta dagis i höst fick jag nåt som passade utmärkt.  Riktigt fullträff! Jag som sliter fast hur många par trädgårdshanskar i året. Salladslök hade jag aldrig testat och spenaten är redan nu den präktigaste jag någonsin lyckats med!
 Den andra var av mina kolleger. De bästa! En jordgubbsampel. Hade först tänkt plantera den på palstan då det alltid hittar ohyra till vår balkong, någon riktigt jobbig sort. Men nu hänger den där endå, tills de börjar bråka med mig. Ser ju så fint ut med nåt hängande (tantfaktor kallade visst Linn  det någonstans,det här med att gilla amplar).
 Och nu har vi redan ätit sex jättegoda jordgubbar! Bra så! Och i höst gräver jag ner dem, för detta var en ovanligt god sort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)