torsdag 25 juni 2015

"Ilta torilla"

Den femte Juni var det dags för Viks första "ilta torilla", alltså kvällen på torget. Musik och samvaro med grannar på området. Var nu lite skeptiskt kanske, och jobbade en stund på palstan först, men så bar musiken över åkrarna och jag bestämde mig för att ta med pojkarna och gå och kolla läget, denna fredag kväll. Bara för att visa att vi gillar att det ordnas program här! Solen sken, och förvånadsvärt många hade dykt upp. Många bekanta ansikten och många man aldrig sett förr. 
Vi åt glass och lyssnade på musiken, som egentligen var nåt helt annat än vi brukar lyssna på, men egentligen rätt bra! Tripp sa efteråt att det var roligt att se så många glada ansikten!Och alkoholen var förbjuden här.

Trull "seko" sas.  Fast musiken var lugn brakedancade han för fullt, försökte hjula, dansade på för fullt och efter varje sång vrålade han  Jiiiihaa,wuuuhuu,Jeee!! samtidigt som han applåderade! Lite nolo, men o andra sidan lite kul med liv. De som uppträdde såg ut att uppskatta det och de tackade sin ivriga publik. Hemskt länge ides jag endå inte låta honom hålla på, och vi gick hem för filmkväll efter att ha lyssnat på ett par band. Men det var roligt så länge det varade och pojkarna var glada! 

Och ja, jag har lärt mig göra instaframes också! Hittas ju på instagram dessutom, kanske bland de sista, men ändå.  thibault.melanie hittar du mig på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)