lördag 27 juni 2015

Finaste tvååringen

Har varit en riktigt uslig fadder till den finaste lilla tösen. Alltför sällan ses vi! Men nu hade den lilla sötisen fyllt två och Linda hade en kort semester, med tid att ses. Så vi åkte iväg med mitt patrask. Var positvt överraskad då också Tripp kom med, han är ju lite äldre än flickorna också och blev en tid uttråkad på våra träffar. Är alltid så glad då de kommer någonstans med mig, hela gänget, mina finaste.


Då jag hade som ondast i ryggen i Maj målade jag några krukor då jag tagit sticklingar av en av mina krukväxter. Denna var för lilla tösen, i färger jag tänkte kunde passa i deras hem.
 Och en muminfan måste väl få ett muminkort. Lade bokplast på så man kan titta mer på det utan att det lider.
 Vi började med lite gott.
 Två små ljus blåstes. Två. Just föddes hon ju!
 Så tog vi ut det energiska gänget som redan hunnit leka kirkkis inomhus. Tänk vad de hittar på! Trull provade på mini Pukyn hon hade fått till födelsedagen. Här har vi ju ett rätt bra fotbollslag redan. Bollen hade de bara lyckats tappa bort någon dag tidigare..
 Hon sprang undan och tjöt av skratt, i den nya tunikan som tycktes duga mer än väl.
 Så kollade vi på en fin "sollabyrint"

 Innan de sprang vidare mot lekparkens bassäng.
"Nej, ni går inte i vattnet! Ni blir blöta och kalla!" 
"Nånej mamma, inte blir vi blöta"
Tadaa, så föll de på baken en efter en.. Och det var kallt.
 Vi fortsatte mot den soligare delen av parken. Sällan fyller ens egna barn en karusell. Vi kände väl nog båda oss rätt så stolta med detta underbara gäng! Tänk vilka fina barn två vänner fått, och att de nu också är vänner (fast vi ses för sällan).
 Trull är så ljuvlig med lillisen. Här gav han försiktigt fart. Han vakar över henne och är så snäll.
 Och våra klätterapor är nog de bästa!
Så blev det ännu middag och lek, tills vi helt enkelt måste hem och sova. Varm i hjärtat efter en härlig dag. Ni är mig så kära! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)