söndag 3 maj 2015

Vad man gör då man är instängd

Som tur åkte mina kära barn iväg till farföräldrarna på första Maj, efter att min mamma varit här på besök. Jag har så ont, så ont, hela tiden. Om jag ska jämföra smärtan med nåt så är det som riktigt illa tandvärk, du vet, sådär då det riktigt ilar. Det ilar så i nedre ryggraden vid minsta lilla oförsiktiga rörelse och så molar det hela tiden.. Mycket värre än tex. den brutna svanskotan jag hade då jag väntade Trull. Väntar bara på att hälsostationen öppnar imorgon, så ska jag försöka släpa mig dit.

Hade planerat och väntat på att få jobba på palstan (koloniträdgården). Men kan inte ens tänka tanken att på riktigt släpa mig ut på en promenad "bara för att".

Istället har jag pysslat om mina växter. Vattnat
 och vaktat de små som gror. 
Vaktat och vänt på de som redan flått flytta till balkongen. Där är så dåligt med ljus att det inte är det bästa stället för dem.. 
Tur har man endå en sådan här extra trädgård!
,
Är nöjd med mitt senaste gratisfynd, det råkade tom. finnas en ledig skruv för den på väggen.
En av vinterns övervintrare, i balkongslådan! Jag är jätteglad, de är så fina, nejlikorna! 
Taklökarna fick också övervintra inne och fick nu flytta till denna nya plantering. Dahliorna väntar ivrigt på att få flytta till palstan, är glad att flera av dem övervintrade för andra eller tredje gången hos mig! Väntar så på höstens färgprakt!
Gick igenomTripps skåp och hittade bara trasig byxor. Slängde många men sydde också ihop några. Detta barn sliter på allt med sin hobby. Också lite annat klarade jag av att minska från fixahögen, som tex. den stora soffdynans fodral som väntat där ett tag redan. 
 Fixade akvarierna. Nu har också det större fått alger, samma förbannade sega som i det mindre. Lyfte på lampan och lagade ny "kiljubalndning" (heh, hembränt för koldioxid till växterna!), om det sku hjälpa nåt.
 På kvällen har jag njutit av den fina lampan. Det gjorde tydligen också den lilla snigeln.
 Fiskarna brukar också trivas kring ljuset.




 Men mycket har jag bara bunkrat upp med dynor på soffan för att kunna ligga utan att nåt trycker på ryggraden då man går omkring i en smärtbubbla. Vill bli bra, NU! Har ju så massor att göra denna månad, både på jobbet (den sista månaden i detta hus också, tyvärr, det blev nu klart) och på palstan där ALLT väntar på mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)