måndag 18 maj 2015

Fest

Tänk. Min lillasyster fyllde trettio här för snart en månad sedan! Trettio. Känns på nåt sätt konstigt då det är fråga om ens lilla syster. Vi firade henne nu i början på Maj, hemma hos henne och sambon. Mamma kunde som tur hämta mig och pojkarna, och redan bilfärden var rätt smärtsam, fast gick som tur endå helt ok. Det som störde var att jag med min starka triangelmedicin inte kunde skåla! Heh.

Men vi skålade med läsk istället! Pojkarna ockupperade värdarnas sovrum och höll sig mest där. Inte riktigt ännu i mingelålder, om vi ska säga så..
 Så roligt med ett "nytt" festställe, med lite ny menú! Gott och annorlunda! Gillar så deras bord som de själva byggt!
 Maten smakade också för de yngre, fast de starkare lämnade de bort.
 Kakan gillade de alla, och den lilla satt så koncentrerad och slevade i sig av den.
 Födisflickan, hennes gu´son, min yngsta syster och hennes sambo. Perus.
Vår present var en korg som jag planterade (färdigt köpta) örter i.Tyckte det blev en utmärkt blomma, men får bara hoppas att de överlever sådär omplanterade. Basilika,gräslök,mint,timjam och persilja valde vi med Trull och länge höll han sig på festen innan han frågade om han fick smaka.
 Bara eeeen till.. Tycker det på nåt sätt är så gulligt att han älskar örter, av alla de slag!

Grattis kära I och tack för en fin fest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)