onsdag 15 april 2015

Påsken då?!

Min kära sambo åkte ju iväg till Geta på Åland redan i mitten på veckan och vi andra åkte iväg för att träffa släkt på långfredagen. På lördag fick jag sedan njuta av mig och mitt underbara, bästa, sällskap då mina kära juveler åkte iväg till deras farföräldrar. Jag tvättade byk för brinnkära livet, städade halva "klädrummet" (läs skräckrummet där allt dumppas!). Gick igenom barnens kläder, satt bort för litet och till passligt, valde bort överlopps kläder och saker, fotade det och lade upp på vårt när FB-loppis. Det var tillräkligt med "lov" för mig! På natten tog jag och dansade och hulahulade (med en vattenfylld ring) i säkert någon timme. Ganska bra motion ju! Hade egentligen tänkt gå ut och dansa på lördag, men tog då förnuftet till fånga, måste ju rensa om vi någonsin ska kunna ens tänka tanken på att flytta.. Det är bara inte det lättaste att få någon att köpa allt överlopps.. Har också burit kläder och skor till byteshörnan i parken, och endå finns det bara så mycket. Samlar alla pengar i en liten låda, har tänkt att man ska göra nåt roligt för summan sedan.

Tog det lugnt också. Njöt av att pyssla om mina akvarier utan sura blickar. Satt tex. och pysslade stenar klädda med riccia  genom att spänna ett nät kring stenen och den utbredda växten. Man ser en av stenarna nere till vänster vid trädets fot. Nu väntar jag att de ska växa och grönska så ska ni få se resultatet!


Åt faktiskt inte ett endaste ett ägg. Inte pasha och inget annat påskigt heller här hemma. Och det var bra så!Barnen hade gjort några prydnader i skolan och dagis, varav de finaste definitivt var dessa marmorerade ägg Tripp pysslat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)