måndag 6 april 2015

Kalaset med stort K!

Han hade blivit bjuden på kalas, Trapp. Ett kalas han SÅ såg fram emot! Laserskjutning på Megazone. Det var gott om tid att meddela om deltagandet. Trodde jag. För då jag sku säga att han så gärna kommer,på tisdagen,  märkte jag att sista anmälningsdagen varit redan senaste fredag! Du milde! Fort,fort, maila ursäkt och frågan om han endå kanske sku kunna delta?! Som tur gick det att ordna. Annors hade det nog gått dåligt för mig, åtminstone inombords.

Lördagen kom. Hade kollat bussen i god tid, så vi säkert inte sku bli sena. I metron slog det mig, då jag kollade på hållplatsens klocka.. NEeej, vi hade startat en timme för tidigt!!

Nå, vi tog en lek och matpaus i Gräsvikens Mc. Helt ok att starta dagen så också.

Han hade pysslat ett fint kort till den futisintresserade kompisen.
 Så började det! Kompisarna samlades och fick höra lite instruktioner, innan det var dags att ta itu med spelandet.
 Trull och jag stannade kvar i huset, det var så horribelt väder ute. Vi kunde följa med de små laserskjutarna i monitorn.
 Allvarligt, men roligt!
Här ville de alla hålla sina kommande kalas! Men då jag hörde vad det kostar, får det nog vara.. Huhhuh! Men vad härligt att han åtminstone fått vara med på ett kalas och prova på det roliga! Tackar så mycket för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)