söndag 5 april 2015

Glädje för ögonen

Det var till vändagen jag fick det, hjärtat, av mitt yngsta hjärta. Det passar ju utmärkt i köket, med allt det gröna. I vasen står de två rosorna av tio som överlevde då jag köpte mig själv rosor till vändagen. Tulpaner köper jag nästan varje vecka. Är lite beroende av dem på köksbordet. Löftet om våren. 
 En liten fisk (nå inte så liten egentligen) som läkt hennes brutna fena.
Gillar så min ledlampa i akvariet. Den som kan byta färg då man vill ha lite mysbelysning. Man kan dessutom spionera på nattlevarna (som då just malarna Elkku och Bilbo) .
Den yngre skoleleven är så söt där han sitter och gör uppgifter eller ritar vid hans, nuförtiden, egna hörna. I portföljen på golvet trängs hans produktioner.. Den fina väggdekorationen har jag fått av min syster till julklapp en gång. 


Glädje för själen: att vara ensam hemma efter en riktigt hemsk sista tid.. Sambon åkte iväg för att klättra till Åland redan i mitten på veckan och de kära små åkte iväg till deras farföräldrar på lördag. Jag är trött med känner ett underbart lugn. Ingen bråkar, skvallrar, hotar, gråter, skriker, gnäller eller pratar om svåra saker. Ingen behöver mig. Hade tänkt gå ut och dansa, men njuter nog nästan mer i långa loppet av att bara vara. Helt ensam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)