söndag 4 januari 2015

Mera släkt

På julannandag var det dags för jullunch hos min moster. I år var det nämnligen så att många av "det vanliga gänget" (systrar o kusiner) inte var på plats på julafton utan firade med sambor och äkta makars släkt. Så nu sku vi träffas! Förutom då mellansystern som fortfarande var i Afrika. Men problemet var att vi var bjudna på Trulls kompis kalas klockan fyra och denna lunch började två.. Men satsade nu ändå på att ens träffa dem kort. Pappa var snäll och körde oss hit och dit, Trapp, Trull och mig. Tripp blev besparad.

Det var ju inte länge vi hann vara. Men hann dricka glögg, hälsa på alla och utbyta några julklappar till faddrarna och så.. Vi kollade på den imponerande tomtesamlingen min moster har samlat på sig genom åren.
 Så hann vi också med den goda förrätten. Börjar bli trångt vid bordet. Och då var ju inte riktigt alla på plats. Högljutt men ganska bra, tycker jag nuförtiden,med många generationer vid bordet!
                       
Så var det dags att tacka och åka iväg vidare mot Snadistadi, ett ställe jag aldrig hade besökt innan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)