torsdag 1 januari 2015

Juldagen

Den 25 hade jag bjudit in mig själv till pappa för att träffa dem och äta lite av pappas goda kalkon med kastanjer (min favorit!).

Mellansystern min är ute på äventyr i världen (råkade bli Afrika för henne också) så det var lite mindre folk än som förr. Men det var super trevligt ändå! Det är ju inte så ofta vi ses såhär och verkligen har tid att prata ostört och så.

Pappa hade också valt en fin gran till sig själv!
 Ingen av oss hade riktigt hunnit med morgonmål innan vi sku iväg, så vi började med croissanter och glögg.
 Så blev det paketöppning i lugn och ro innan det var dags för lunch.

Det började bra!
 och fortsatte lika gott. Så till den grad att det var lite jobbigt att få ner efterrätten. Efter det måste syster min iväg, hon hade mycket att göra innan kvällens stora fest hon var inblandad i. Mamma och pappa ochjag såg på bröllopsvideon från min kusins bröllop tidigare i höstas. Roligt att återuppleva det.
Så hittade jag en underbar bild på minsta systern. SÅ söt!

Efteråt körde mamma mig tillbaka till Esbo. Men var nog nöjd att jag hade bjudit in mig, det blev ju en så trevlig dag så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)