fredag 16 januari 2015

Det sista julfirandet

Min lillasyster var ju utomlands, i varma och spännande, Afrika, på julen. Så hon åt struts på julafton, istället för pappas goda kalkon. Påstod att detta misstag inte kommer att hända på nytt, men jag tvivlar, resan verkade rätt fantastisk..
Nu är hon då tillbaka. Och ville fira lite jul. Eller ja, träffa lite släkt. Så hon ordnade glöggparty. Vi gick såklart, för innan jul hade vi för mycket för att orka och hinna med träffar.

Det var hemskt väder då vi åkte iväg. Kallt som i Sibirien med vind som tänkte ta mitt minsta barn ifrån mig, då vi kämpade uppför gator i centrum, efter buss,metro och spårvagnsfärd. Ibland vore det bra med bil, som sagt. Som då det tar över en timme att bara komma till en syster som bor typ 15 kilometer längre bort..

Vi kom fram och var varmt välkomnade. Glöggen satt bra!

Maten var också bra. Gott och lite nytt. Den vita mattan under mina kära barn skrämde mig lite, men systra min sa att den sväljer rosk och tex. rödvin väldigt bra, så kunde nästan slappna av, fast en pizzabit föll upp och ner på den. Tripps favoritstrumpor passade väl in i temat Afrika.
 Tre energiska barn och en tvårummare med släkt, ja, det gick bättre än jag hade hoppats! Men deta fasansfulla mörker gör ju att man inte får bilder på de som aldrig sitter still. Den sura minen har inget med nåt att göra, han har bara en retsticka till bror ibland. Gillar tavlan i bakgrunden, synd att inte texten heller riktigt syns så bra. Och tänk att man inte längre behöver stressa ihjäl sig om man går på fest där det brinner levande ljus, vilken milstolpe alltså!!
 Min fina syster var brun och glad. Busade med barn och tränade med små.Hon fick också öppna sina julklappar framför oss alla. Heh. Roligt var det att se både henne och resten av släkten, det blev ju lite kort på annandag pga. kalaset vi sku på då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)