lördag 13 december 2014

Mirakelsol och julpyssel

I november visade det sig att man såg solen i lite på tio timmar här i vår underbara stad. Horribelt! Annat kan man ju inte säga. Barnen som vaknar på morgone vet ju inte om det är natt eller dag, och försäkrar sig vid lunch om det snart är kväll?!
Men den första December, då måste jag riktigt gå efter kameran då jag sku duka till lunch på jobbet, och såg nåt vackert. Solen hade orkat upp över kullen..
 Kollegorna satte upp stommen till vår julkalender. Fick som uppgift att klippa ut ett träd. Varje dag läser vi en bit till av en julsaga, och så får barnen sätta upp en ny grej. Tomtar, julklappar, granar och månen tex. Tycker det är en fin idé och det blir ju så fint!
 Jag har pysslat handavtryck, giraffer, med barnen. Hade ännu tänkt att de sku få klippa ut små tomteluvor för att sätta på "huvudet", men får se om vi hinner.. Dagarna tar liksom på nåt sätt slut.
 Och en massa små ugglor har vi pysslat tillsammans, då dagiset har sådana underbara pappersgömmor, med alla färgers fina papper. Det gröna i nedre kanten är basilika från min palsta som jag grävde upp i höstas.
 Och detta var min modelluggla. Titta nu så fint papper!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)