söndag 30 november 2014

Jul Kul

Trulls dagis körde med Jul Kul konceptet också i år, i stället för den traditionella julfesten. En pysselkväll alltså. Förra året harmade det lite att inte man fick se plutten uppträda..men hallå, varför? Varför ska det egentligen alltid måsta vara så? Trångt och nervöst. Nu får de familjer som vill komma och pyssla tillsammans ett par timmar med färdigt uttänkt pyssel och material, och någon annan som sopar upp glittret efteråt. Vi gillar det åtminstone!

Så nu på torsdagen gick jag lite tidigare från jobbet för att hinna hit i tid. Och det bästa var att jag också fick Tripp övertalad att följa med på lillebrors kväll, och han var hjälpsam och verkade trivas!
 Medan Trull och jag pysslade ugglor, hjälpte Tripp Trapp att laga en smällkaramell.
 Den lilla julfiraren som noggrannt limmar det som ska bli en uggla.
 Ganska söta! Fast då jag tog med mig pysselidén till jobbet följande dag, så lade jag till vingar för ännu mer ugglelook..
 Så blev det paus med pepparkakor och glögg.
 innan vi fortsatte pyssla med fart. Nu med nåt roligt (för mig nytt) material. Det var visst majsmjöl med nåt, bad om receptet. Det kändes bra att jobba med och torkar sedan till fina prydnader. Fast glittret borde ha fästs med lim, nu märkte jag att allt ramlade av då det torkat klart.. Men fina blev de endå!
Så pysslade vi ännu julgransbollar och lite kottar med det mest spännande på länge, raklödder blandat med lim och någå färger!! Det blev fluffigt och intressant då det torkat, men tja, luktar ju lite konstigt! Heh.


Men ja, detta är verkligen ett koncept jag rekommenderar! Tackar så mycket för en rolig kväll!!

2 kommentarer:

  1. Väldigt bra idé. Vi skall ha traditionell julfest och får se hur många av våra små som står kvar när det är meningen att de skall uppträda för alla föräldrar. Kan tänka mig att de väldigt snabbt kryper upp i mammas eller pappas trygga famn. Och om de inte ger sig av har jag svårt att tro att de sjunger så mycket. Jag har faktiskt funderat på att vi borde filma dem när vi sjunger i gruppen och sedan visa filmen. Då skulle föräldrarna se att de kan både ord och rörelser.

    SvaraRadera
  2. Så är det ju! Inte vågar de då det kommer till kritan, i den åldern. Eller de vill ju bara i famnen efter att ha varit åtskilda hela dagen!! Tror du har en ganska bra idé där! Tror föräldrarna sku gilla det! :) (och barnen som antagligen sku älska filmen!)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)