söndag 19 oktober 2014

Skollördag

Av principskäl brukar vi aldrig gå till skolan på lördagar då där ordnas program. Men i år har vi ju vår ivriga förstaklassist som absolut ville gå på diwalifesten där nu ordnades till ära av det mångkulturella skolåret och då alltså betyder ljusfest.. Så vi fick ta skeden i vacker hand och stiga upp tidigt också på lördag, och ännu till samma dag jag sedan sku gå på bröllop på..

Det var en hel del familjer på plats, och dagen var nog fint ordnad. Jag och Trull följde med Trapp på sagostund först. Tripp fick tyvärr klara sig själv, trots lite dåligt samvete, då han inte ens ville gå. Men det går tyvärr inte att dela sig itu, fast man gärna sku vilja det ibland.
 Så sku de rita vad de hört.  Han ritade en söt elefantpojke.
 Efter det fick jag för första gången se slöjdsalen där de pysslade papperslyktor. Lite krångligt för dessa små pysslare, men de var nog endå nöjda.
 Så kom sambon till skolan och han fick fortsätta med de två yngre pysslarna då jag snabbt tittade in hos Tripp, som hade målat en ljusstake och höll på att ösa glitter över den..
Så var det dags för mig att skynda mig hemåt och klä mig festligt inför bröllopet. Sambon stannade då resten av dagen. Det snopna med dagen var att det blev väldigt dyrt för oss. En dag vi inte ens velat gå på.. Trapp hade snubblat på fotisplanen så kinden blev uppskrapad och båda hans linser blev fulla med skrapmärken, värre på det vänstra ögat, som ännu är det han ser sämre (dåligt!!) med. Igår då vi var för att höra hur dyrt det blir med nya fick vi den underbara nyheten att enkom linserna blir att kosta fyrahundra euro. FYRAHUNDRA! För skolans försäkring är bara för personskador. Hur skadat är inte det då?! Då han är halvblind utan sina glasögon och alltså inte kan följa med på undervisningen utan dem. MORR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)