lördag 4 oktober 2014

After work

Måndag kväll, den femtonde. Tog en paus från vardagen, gick till palstan för en stund efter maten. Fast en stund blir ofta lite längre än bara en liten stund.. Tom. nu då mörkret lägger sig tidigt om kvällarna. Har börjat låna sambons pannlampa då, för att kunna se nåt. Känner mig bara så fånig och upplyst där då hundrastarna och hurtbullrna går eller springer förbi. Men nå. Lite fånigt förtjust över denna plats ÄR jag ju!

Röda toner vid kojan. Tänker flytta den lilla busken så den får sprida ut sig framför kojan. Väntar på att den ska växa till sig så jag kan börja använda av grenarna. Hittills har jag fått röda grenar importerade av min moster, de är ju så fina som stöd!
 Bönlandet och den underbara Dahlian. Hoppas verkligen den övervintrar också i år!
 Den växer. Men nästa år ska jag nog igen försöka mig på försådd, inte hinner de riktigt inte bli tillräkligt stora såhär..
 Pumpan vid bönorna är så söt!
 Och hem kom en hel hög med vackert och gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)