torsdag 4 september 2014

En cykelutfärd

På söndag hade jag lust att åka iväg på cykeltur med de barn som var hemma.. Alltså de två yngre. Det regnade ju inte, sådant måste man ta vara på nu då höstvädret hälsat på..

Tänkte först ta cykelvagnen och hänga Pukyn baktill på den, för Trull alltså. Men så började jag tänka på att han endå behövde få röra på sig lite, och att han ju egentligen är väldigt uthållig och duktig! Så jag tänkte vi provar, att han också får cykla hela vägen, om det inte går så låser vi cykeln någonstans på vägen och han åker hem baktill på min cykel.

Och vi gled iväg. Inte lugnt och sansat som jag tänkt mig, utan med fullt fräs hela vägen fram till korna! Nerförsbacken jag oroat mig för gick också hur fint som helst (har dock inte kollat på skobottnen, en broms sku definitivt behövas här!!).


Så var vi då där igen. Vid de vida vyerna av grönt och skog. Fåglar som lyfter och landar. Kor som glor och betar. Jag blir bara så lycklig här. Ett par kilmometer från vår dörr. Lyxen!
 Hälsade. Men ingen ville bli klappad denna gång.
 Men dessa två höll på att slicka varandras ansikten rena. Såg så mysigt ut på nåt sätt.
 En stund senare fortsatte vi. Den minsta hade hela veckan velat gå till Gardenias klätterställning och leka. Har inte orkat stiga av bussen där, efter de långa dagarna. Man har inte ens sett den från bussen, men han mindes att den finns där, på gården. Men nu, nu fortsatte vi då ditåt, glada i hågen. Och vet ni, sist och slutligen orkade den lilla plutten cykla över fyra kilometer, lätt som en plätt! Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)