torsdag 14 augusti 2014

Torsdag

Vi tog det lugnt hos svärföräldrarna.
Myste med min gullunge som verkade ha lite svårt att förstå att pappan hade hämtat dit mig. Varför var jag liksom där? Har brukat stanna hemma då de åker för att a)jag brukar inte rymmas med i bilen och b) jag måste ta tillfället i akt och försöka få saker gjorda hemma jag inte orkar med då de alla springer kring benen..
Vi åkte till Luk för att simma.
 Men det började regna rätt fort och var nog ganska kallt i luften..
 Han klarade inte av det länge, stakin och satt sedan under trädet i regnskydd tills åskan kom så nära att också vi andra måste ur vattnet..
 och så satt vi på det fina, stora, husets trappa och såg på regnet som öste ner.
och åt lite mellanmål. Denna lovade dyrt och heligt att han äter hela den svindyra munken, inte bara glasyren upptill.. Men så hittade han sylten han avskyr och jag fick skopa ur den så han sku klara av att äta ens det mesta. Nöjd var han åtminstone!
 och så fick de ännu springa av sig lite innan vi måste tillbaka så att sambons bror kunde ta bilen.
På kvällen åkte också sambon iväg, på hans kompisars tuparen. Jag tog en tur till skogen bakom deras hus istället. Hade nog också från början gissat att det kunde vara skralt med kanttareller, men att de några få jag hittade ännu var små,bruna och skruttiga gjorde mig endå lite ledsen.. 

Men jag hittade en liten "vulkan"
 och detdär lugnet jag får i skogen.
 som ställvis är så fin fast det inte är någon hemskt stor skog ens..
 Och så råkade jag hitta ett ställe med rätt så mycket blåbär. Så tömde de små, skruttiga kanttarellerna ner i handväskan, och plockade istället blåbär i plastpåsen jag haft med mig, till de smås stora glädje!
 Och så njöt jag av att igen få maten serverad färdig, och tom. se hur mitt barn blir matat. De äter typ allt vad hon ger dem, utan nåt kråtande eller gnäll. Skickar hon hem av samma mat de slukat av här så brukar de skuffa undan tallriken och tacka nej.. Mummi kan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)