måndag 11 augusti 2014

Poolhäng,strandhäng och sen grillning..

Den tjugotredje Juli var lika varm som dagarna innan. Så underbart att få stanna här och njuta!

Vi smålog åt svalorna som verkade ha fått fnatt och orädda satt ovanför oss på terassen och verkade kolla in getingarna..
 Vilket snyggt ställe den valt att sitta och spana på!
 Jagade denna en god stund för att få en skarp bild..
 Och vår pool höll äntligen så gott som tätt! Fast då jag sku sätta i stöpseln till vattenfiltret i bassängen hördes det ett brak, så började det stiga rök från transformatorn som låg på marken och då jak gick för att kolla vad som hänt (efter att fort ha ryckt ut stöpseln) så märkte jag att bottnet på den spruckit och det var ett svart hål i marken under den. Och så var det slut på den sagan.. Men poolen simmade vi i endå! Fast trodde nog nåt gått väldigt snett då vattnet var så grönt. Men tydligen ska det se ut så då man satt i av de renande tabletterna.
Men vi simmade endå! I trygg utrustning!

 och värmde oss däremellan..
 Mot kvällen valde vi nog endå att gå till standen, Trapp var så glad över att få simma långt med flytvästen! Tripp var den duktiga fotografen!
 Så blev de sent igen och den lilla gungade
 Medan han väntade på att jag sku få igång grillen igen.
 Tripp kom och kollade han också, min stora, fina
 På hur jag lyckades med Trapps och mina fiskar..
 Som han så stolt bjöd på, lite, till de andra och mig.
Så var en dag till i sommarriket slut. En till härlig dag med sen väckning och helt för sent i säng. Sommar. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)