onsdag 13 augusti 2014

Möt Cleo!

Sambons, brors, flickväns, femtonåriga sköldpadda. Hon som var på besök hos oss också på Trapps födelsedag. Den har varit hos svärföräldrarna på grönbete en hel del i somras och hade nu fått njuta av mina kära (inte så lugna) barns sällskap ett par dagar. Måste säga att jag blev lite orolig då jag hörde att den fick traska omkring fritt inomhus, de brukar ju sällan se var de stiger, men nu kom de ihåg att kolla var Cleo fanns, direkt då de vaknade om morgonen, och påminde varandra om att akta sig, under dagens lopp.
Och det behövdes! För detta är ingen långsam sköldpadda, det är en aktiv en som vill utforska alla rum och skrymslen och fattade genast var ytterdörren finns och att det finns en chans att få gå på utepromenad om man bökar på mot ytterdörren.
 och så gick den ett varv kring huset och utforskade också offroad, flera gånger så man blev lite orolig, men varje gång klarade den fint att ta över situationen.
 Visst är den fin!  Vi hade också en då jag var barn, mammas gamla Leopold..
 Och ja, man blev ju nästan lite sköldpaddssugen med denna roliga filur.
 Och pojkarna gillade ju den massor!
 och vaktade den fint, samtidigt som man nog måste komma ihåg att också vakta dem.. Trull hade tex. förökt vara snäll och bjuda den på glass innan jag kom. Så svärmor var ju jätte orolig över att han fått nån sjukdom från den då de delat glass.. (Som tur blev ingen av dem sjuk..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)