söndag 10 augusti 2014

Måndag

Solen sken redan varmt tidigt på morgonen och jag måste försöka få en bild på spindelnätet i morgonljuset. Blev sådär, men jag minns själv hur fint det glittrar mot solen, världen fylld av tung dagg.
 Trull ville ha taket på sin simbassäng och njöt av det varma vattnet i solskenet.
 Där satt han, länge, vid roten av mitt körsbärsträd. (Som tyvärr inte mår så bra..)
 Mamma måste iväg för att träffa en kompis hon bestämt träff med långt innan vi bestämde oss för att hälsa på. Men det var riktigt skönt att bara hänga med de små också i värmen!

Den lilla kollade på det snyggaste getingbostället med lite säkerhetsavstånd..
 Och så hade jag fått hålen i bottnet reparerade och vi började fylla på bassängen. Tripp övade på tricks med sin scootti på den lilla biten av berg som finns bakom huset. Inte alls desperat, nehej..
 Vi grillade tillsammans med min lilla grillvakt som följde efter mig som en svans här ibland.
 Mot kvällen blev det dags för brygghäng igen. Nu kom också Tripp med i värmen. Vattnet började närma sig 27 i ytvattnet. Sjukt varmt och ljuvligt!
 Den fiskintresserade satt och metade så duktigt fast det är tråkigt att vänta!
 Men nu råkade vi tom. få nåt!
 Aborrar i olika storlekar.
 Vi provade också bryggan bredvid, men nej, egna var nog bättre. Men hittade ett spindelnät igen, har nog en svaghet för dem! Tänk att de kan laga sådana perfekta skapelser!
 Han var speciellt förtjust i båthuset!
 och trivdes i denna lilla båt i sjukt många timmar!! Jag kom ju nämnligen på det ultimata simsättet! Störde mig nämnligen först på att man ju inte kan simma med barn, man måste ju bara vakta dem invid bryggan.. Men ja, vi har en fin uppblåsbar båt. Satte alltså den minsta i den, med flytväst på och lagade ett långt band med ögglor så jag kunde ha bandet kring handleden och på så sätt få simma bäst jag ville medan han satt där och pekade åt vilket håll han ville.
 Och den som förvånade mig var Trapp. Han var en riktig liten fisk! Han lärde sig simma fint med flytvästen på och höll på så länge han bara fick, vilket kunde vara typ sex timmar om dagen. Kändes härligt att se honom så lycklig och stolt! Jag är själv en riktig vattenmänniska och då känns det ju fint att någon delar min kärlek mot elementet!
 Och fast denna har en bit kvar då trivdes han endå bra med oss denna kväll. Vattnet började tom. kännas ok- varmt för den frusna..
 Medan denna struntade i om det var ljust eller mörkt, varmt eller kallt. Han var bara lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)