söndag 10 augusti 2014

Fredagskväll, med vårt första dopp

Då vi varit hos mormor fortsatte vårt program. Åkte tillbaka mot Ingå från Esbo, via K-rauta där vi försökte hitta lite delar för att fixa morfars gamla gårdsgunga som nu till sist brakade på riktigt.. Mamma droppade av mig vid ett konstställe hon absolut tyckte jag måste se, medan de körde vidare till skateparken med Tripp, för hans dagliga dos..

Jag hann tyvärr bara vara inne en helt liten sväng på Galleria Karaija, då det höll på att stänga och mamma och pojkarna kom tillbaka efter mig. Men så fina saker där fanns! Borde nog ha hunnit titta lite längre stund! Men köpa..njae. Kanske inte riktigt i min budjet, om vi säger så.


 rosen utanför var också imponerande!
 Så gick vi för att kolla på Tripp och leka lite i parken innan vi sku tillbaka till  stugan. Märkte en liten mjuk typ som höll ett öga på oss. Så liten och söt!
 Han rullade omkring i full fart som vanligt.
 och dessa hade det roligt på skolgården.
Trull också förvånade mig och vågade åka ner för denna. Han har ju haft trauman efter sitt fall på skolgården då i vintras..
 och så hade vi så roligt i denna gunga.
 Varför har vi inte en sån nära oss? Vuxna kan ju också ha roligt här! Mamma också provade och hade ju så roligt!
 Och Tripp hann också prova innan vi sku till stugan. Om man lyfter upp barnet på raka armar i början då man tar fart blir det ganska hurja, han kom nästan enda upp tillbaka också då han hade full fart.
 Och innan läggdags var det dags för oss att våga oss ner i vattnet.
 Vissa mer taggade än andra.
 och vattnet började bli varmt. Fast Tripp tyckte först 25 grader var lite på svalare sidan..
 och jag kände sommarglädjen när jag såg små, våta, barn springa längs stigen till vår lilla stuga, sent på kvällen för att byta till torrt och äta lite innan läggdags (som förresten fortsatte vara olovligt sent..).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)