lördag 16 augusti 2014

En söndag med illamående och surr..

En söndag som började med spyor på soffan, av den lilla som hade magen upp och ner redan sedan ett dygn tillbaka. Nu hade han jätte ont i magen och började vara riktigt slö..
 Men jag lämnade honom hemma i ett par timmar med pappan för att göra lite trädgårdarbete och tanka lite energi..

Blommorna jag någongång tagit med mig från en ö trivs och frodas och de surrande vännerna älskar ju dem!
Man ser dem lite dåligt på bilden, blommorna är ju rätt små, men alltså mitt på bilden, bakom lavendelbuskarna, vid lådans vänstra, övre kant. De har trivats väldigt bra på palstan och har fått dela på den coskå då den breder ut sig lite för mycket för det lilla utrymmet. Vet du vad den heter, bifavoriten?!
 Det blir riktigt trängsel emellanåt.
 Likaså brukar denna vara en favorit bland dem..

 Gladiolusen hade spruckit ut, så fantastiskt fin, som vanligt!
 och passar fint in framför solrosorna.

Dessa ljusa Dahlior blev nog mycket mindre än jag tänkt mig, men visst är de fina endå. Svåra att använda i bukett bara då stjälkarna är så korta. Under den är Trapps vackra födisros han är så stolt över.
 Och här är den andra ljusa Dahlian, gömd bland den vackra perennen jag aldrig minns namnet på..

Denhär Dahlian är från förra året och är superhög i år! Den får lite olika färgers blommor och ändrar färg med tiden tycker jag.
Klippte gräset som hastigast, med den stora saxen. Bra armmotion och nollande av tankar då jag lyssnar på musik samtidigt. Tycker det ser så mycket snyggare ut då gångarna är välskötta.
 Och blommorna kommer på nåt sätt bättre fram. Här den första, modiga, zinnian. En av mina absoluta favoriter som måste vara med varje år!
 Gurkorna hade vuxit en hel del sedan sist, och fick komma hem med mig.
 Och har du tips på vad jag ska hitta på med basilika, låt höra! Märkte ju dessutom att de slår rot i vattenglaset där jag hade dem för att hålla färsk basilika hemma, så man kan ju få sjuka mängder..  De gillade verkligen denna sommars värme!
 Bönorna har också börjat nå snygga höjder, mycket, mycket högre än jag, och gillar att också grönsaksland kan se fina ut! Speciellt nöjd är jag med denna inhängnad. Trodde det sku se riktigt fult ut med hönsnät på palstan, men råkade hitta begagnat för en struntsumma och så blev det ju riktigt snyggt!


Så var det dags att cykla hemåt för att träffa mamma på gården (hon ville hellst inte ha vår magsjuka..) för att få en färsk gädda pappa lyckats fånga tidigare på dagen. Och så fick sambon åka iväg och lyssna på lite musik medan jag fick vaka över vår lilla patient som blev svagare och svagare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)