onsdag 20 augusti 2014

En cykeltur i regnet

Eftersom det bara var Trull hemma på måndag, bestämde jag mig för att göra nåt roligt med honom, trots regnet.
Bestämde mig för en cykeltur, med honom bakom mig på cykeln. Brukar nästan aldrig ha honom där, utan antingen cyklar han själv på balanscykeln, eller så har vi haft cykelkärran istället. Men nu tänkte jag att det var lättast så, och då kan man dessutom prata så man hör den andra, och just då var han på sådant pratkvarnshumör att huhhuh.

Tog en sväng till palstan för att plocka sallad till middagen. Märkte att Dahlian är bra mycket större än min lilla gulleplutt!
 Spände fast och stoppade om honom igen. Vad bra att vi har en sådanhär kåpa fastspänd på cykeln för behov.
 Så susade vi iväg mot korna och alla flyttfåglarna som samlas på åkrarna.  Mäktigt!
 Tre  unga kalvar var intresserade av fåglarna och skrämde dem då de kom och kollade vad de var för ena.

 Cyklade vidare och kom till dessa åkrar som var fyllda med fåglar som höll låda.
 Ser ju inte ut som nåt på bild, men det är ganska imponerande live!
 och så är det ju så fina färger nu, med de olika färgerna på åkrarna (och husen).
Det var en av de bättre måndagarna jag varit med om! Härligt att ha tid för  bara ett barn, och göra sådant vi båda gillar, i lugn och ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)