fredag 15 augusti 2014

Blommor som slagit ut

Då vi kom hem till stan cyklade jag genast till palstan föra att vattna, då sambon sedan sku iväg och träffa sin kompis. Det hade slagit ut några blommor.

En gul solros
 Trapps födelsedagsros blommade så fint igen!
 En ljus Dahlia gömde sig bland andra blommor. Stackarn, hon kommer inte riktigt till sin fulla rätt där mellan de andras stjälkar, men vet man att leta är hon nog fin!
 Och jätteeternellerna börjar också blomma nu!  Det tokiga är att den högsta och frodigaste eternellen inte finns i blomlandet utan har rymt till jordgubbslandet.. Nå, jag låter de flesta blommor blomma där de vill, blir på nåt sätt mysigare så!
Och så var det dags att leta fram jobbsaker (med mycket dålig framgång, lika som med migränmedicinen jag skaffade i våras och jag också letat efter hela sommaren). Gissade ju att allt kunde vara på samma ställe, men var?! Nå en vecka senare hittade jag pappren och medicinen. På balkongen, i en stor påse där jag hade planteringssaker och en stor del av mina frön. Heh. Såklart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)