fredag 15 augusti 2014

25 år

Emsi. Min kära, minsta syster, fyllde tjugofem år den 31 Juli. Detta sku hon fira i Ingå, den 2 Augusti. Så vi packade ihop våra saker i Esbo och fyllde bilen med lovväskor innan vi åkte iväg i pappas bil, som vi fått låna.

Det bjöds på förrätt.

 och laxen slank bra ner..
 Så började pappa tillräda paella på grillen.
 De små fågelungarna i det tuffaste boet hade vuxit till sig en hel del sedan senast.. Pappa berättade att de började öva sig att flyga också vid dehär tiderna.. Så söta!
 Det var kusiner med kära på plats.
 Tripp visade sina konster för hans far som ju inte var med då tidigare.
 och på terassen fanns det gott om plats för alla! Pappa hade kämpat hårt med att få bort getingboen i närheten, men visst surrade det ännu hungriga själar omkring festfolket. Är nog lite räddare för dem igen efter denna sommar med flera stick i närheten och på mig..

 Mina vackra systrar tog födisselfien.
 och Trull var genast med, färdig att hjälpa, då det nalkades "Happy birthday to you..". Emsi är tyvärr inte alltid helt färdig att ta emot hans blåshjälp dock, hon har lite svårt med andras bobbor, och det brukar följa med en hel del frust då han blåser. Så nu höll hon honom på lite avstånd från kakan så hon kunde äta av den.. Meen, så hördes det ett stor AAaa-tjoooo från honom! Så vet inte hur det blev med det bakteriefria endå. Heh.
 De här två lekte nån fin djurlek.
Det brukar ju ofta vara så att de mindre får vara djuren (tysta med ägaren som bestämmer..). Men här är det alltid Trapp som vill vara djuret (här katt). Så bestämmer sen katten/hunden/pupun/hästen vad ägaren ska göra. Men bra så! Huvudsaken är ju som sagt att de nu äntligen funnit varandra igen och kan leka tillsammans!!
 Lotta,vår yngsta kusin här i Finland, ska bli en gift kvinna i år. Emsi ska få vara brudfrämma och det hördes nog en hel del planerande nu på kalaset också! Men roligt att få gå på bröllop! Har inte blvit så många sådana för min del. Men vad ska jag ha på mig?! Äger nog inget så fint, vi är ju lite mer inne på hippielinjen och vardagskläder i vårt hus..
 Fast här har jag ju en ny sommarklänning på mig! Som jag hittade för hela 14.90 från Seppäläs barnsida!
 Födisflickan med pappa innan hon kördes hem av Ipi, tillsammans med hennes underbara rosbukett.
 Då sw åkte iväg och det blev tyst på terassen hördes det plötsligt regn som föll. Kunde inte förstå det då solen sken och inga droppar syntes. Men så tittade jag uppåt, på partytältets tak. Igenom det såg man tusen och åter tusentals flygmyror som hoppade där fram och tillbaka och alltså lät exakt som regn.
 Och i den sköna kvällen gick vi ner till stranden för att simma med de två yngre medan Tripp och hans pappa åkte in till Ingå city för att visa skateparken till pappan.
Pappa lekte haj med pojkarna och de hade roligt!
 Fast vissa tycker nog det är ganska spännande med en egen haj i vattnet!! Vilka tjut han tjuter!Men så roligt de har då någon orkar leka med dem i vattnet!!
 Så åt vi en sen middag då Ipi kommit tillbaka från stan och de två andra från skateparken. Vissa hade haft en gaaanska lång dag och efter att ha fått lite mat i magen var det tunga, djupa, andetag som hördes i min famn. En fin födelsedag hade det varit och nu skulle vi ännu stanna över natten, alla fem i den lilla stugan, och få njuta av skön sommardag följande dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)