tisdag 29 juli 2014

Tågutfärd

Trapp var rätt så avis, då Trull och jag åkte tåg till Grankulla veckan innan, så då jag hade räkaffärer (heh) med en kvinna från Kervo så bestämde jag mig för att ta ungarna på tågutfärd istället för att möta henne här i Helsingfors.

Minns faktistk inte ens om jag varit där tidigare. Länge stannade vi ju inte. Åkte i illaluktande hiss (pga. kärran vi hade med oss). åkte hiss igen för att komma upp till torgsidan. Satt en stund och väntade här vid stationhusets trappa. Fick räkorna och upprepade hissproceduren och hoppade tillbaka på ett tåg mot Helsingfors.

 Men de var mycket nöjda med vår utfärd!
 och kanske ännu nöjdare då vi åkte till Malm med tåget för att kunna äta middag på mäccen. Under tiden var Tripp hos hans farföräldrar, så han behövde inte bli ledsen.
 De fick leka en stund
Helt ifred, för inga andra barn åt middag just före nio. Det konstiga var att stället stänge redan klockan nio, och barnen var aningen oroilga att vi skulle bli instängda.
 Men det blev vi inte som tur utan fick åka hem och släppa ut våra nya räkor. (som tyvärr, en en gång inte riktigt klarat av värmen vi får inomhus på sommaren..SÅ tråkigt!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)