lördag 12 juli 2014

Sista vårfesten

För i vår då. Tripps i tur.

Eftersom datorn var sönder och jag bytte kamera här mitt i, är tydligen ordningen på bilderna helt hur de vill.. Detta var alltså den 31.5, såklart..

Tripp berättade några dagar innan festen att han ska vara muminpappa. Jaa-has. Med fullspäckat program blev jag inte precis nöjd över det sena beskedet.. Hur skulle jag bli till en hatt och käpp?! Men så tittade vi på bilder från Trapps vårfest och sambon märkte "cirkusdirektörens"  cylinderhatt, där hade vi ju det! Så jag ringde till dagis och frågade om vi sku ha fått låna den. Det var en av tanterna som själv hade pysslat, och hon var nu sjuk. Fick hennes nummer och frågade. Fick som tur ett ja till svar! Så pysslade jag en käpp av en träpinne och snurrade ett handtag till den av tidningspapper och ståltråd, sprayande hela alltihop svart, och var klar.

Tog en liten pitstop vid Forsby kyrka på vägen.
 Trapp och Trull hittade dagisvänner.
 Vi hann tom. hänga på gården en stund.
 Och tänkte missa sången kring flaggstången..
 Trapp och jag hade rätt så bra plats, mitt bak, på golvet. Trull satt tryggt på sambons axlar, fram till Tripps show, sen tyckte Trull det räckte och de gick ut.
 Muminpappa uppträdde. För första gången tyckte jag att han inte gömde sig på scen, log och sjöng med i sångerna. Roligt att se!
 Så var det dags för betygsutdelning, och rollen fortsatte.


Och så var fyra av fem LEDIGA!! HURRAAA!!

För att fira det köpte jag varsin ros åt de finaste, då jag var till butiken på kvällen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)