måndag 14 juli 2014

Oooh

Den 11.6 var vi på väg till Prisma med de yngre. Fick på nåt sätt dem medlockade till den underbara blomparken  där i närheten där vi var med hela familjen nåt tag innan, men då utan kamera, tyvärr..

Nu hade jag kameran med, ochförevigade det sköna. Det ser ju inte alls ut som i verkligheten på bild, men har du tid nästa år vid samma tidpunkt, så rekommenderar jag stället. Då kommer de ju att ha vuxit ännu mer, parken är ju inte många år gammal ens..

Det ljuvliga är att de alltid doftar på blommorna, mammas barn!
 Och doftar, det gör det! Färgerna, storleken på de tunga blommorna, oooh!
 Jag har en liten azalea på palstan, men tror hararna hade tuggat på den i vintras, eller så hade den frusit lite för mycket då det inte fanns någon snö, men i år blommade den tyvärr inte, hoppas på många blommor nästa år i stället!
 Inte så illa att bara njuta här heller! (fast störde mig lite på ogräset som stack upp, ett litet träd. tex.)
 Så snusade vi lite i rosparken.
 Där de redan vuxit till sig till ordentliga buskar!
 Och i Prisma fick han själv välja en födispresent med sitt presentkort. Det blev många, fina, djur.
 och då jag gick för att vattna på kvällen var det ganska fint på våra ängar! Ser du haren?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)