onsdag 9 juli 2014

Om man sku beta av lite då..

Inte för att kanske just du är så intresserad av vad som hände hos oss i Maj, men jag själv kan ju måhända någongång blicka bakåt, också i skrift. Så vi tar nu åtminstone med en del av det gamla.. Stå ut!

Morsdag.

Trapp var med och valde ut vackra blommor.

Till svärmor (för hon lär gilla grönt, så detta var så nära vi kom).
 Och till min egen mor. Gillade så de stora, fluffiga rosorna!
 Men tja. Denna stackare fick ju igen "märkärupi" på läppen. Med alla veckor han missat av förskolan, och följande veckas fullspäckade förskoleprogramlista bestämde jag mig för att ta honom till läkaren direkt denna gång! Så vi fick skjuts till barnkliniken där vi tillbringade en god stund. Som tur har han aldrig tråkigt då denna manick är med, och jag hann tom. läsa en hel trädgårdstidning. Rätt så mysigt nästan, förutom då alla sjuka barn..
 Via apoteket till mäkken.
 Och vidare till pappa som sku bjuda på middag. Innan resten kom fick vi lyssna på lite musik
 och Trapp fick bekanta sig med stället. Han hade egna saker med, så han hade det bra!
 Så åt vi gott
 och umgicks en god stund innan det var dags att bege sig hemåt. Här testar han pappas tv-stol. Som ni ser var den bekväm!

Nytt för i år var att jag för första gången fick vakna i sängen till morgonmål. De hade noga tentat mig dagen innan. "Vad vill du äta? Vad vill du dricka?" Så jag fick en smörgås min fina förstfödde hade gjort och vatten i ett glas. Inget fancy, men endå så väldigt speciellt för vissa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)