torsdag 10 juli 2014

Min finastes första vårfest!

Min gulleplutt var då med om sin första egna fest. På julen hade de ju pyssel istället för fest, så nu sku jag njuta! Vädret var dessutom underbart, vårigt och varmt!

Han tågade in med resten. Glatt vinkande, ropande. "Hee-ej mamma, jag är hää-är!" Om och om igen. Min lilla gull-unge! Och så ställde de sig där, hamnade dessutom vänta rätt länge på de mindre barnen, han är ju i stora gruppen, sedan början.. Han hann vinka, komma och krama, pussa, vinka lite till. Men på gott humör var han, och så förväntansfull. Han hade vårfest! Lika som mamma dagen innan..

 Hon plockade upp honom emellanåt, hans favorit. Egenvårdaren.
 Och så sku de börja uppträda, efter småttorna. Han drog på sig masken, kämpade med att försöka se ut nåt emellanåt från ögonhålen -och uppträdde!

Hela tiden. Genast från första "scenen" med direktören, tills hans eget elefantpar kom med på scen.
Då ingen annan var på scen. Och enda till slut. Han var med hela tiden det var nåt uppträdande. Min lilla showman. Som inte kunnat följa med på skolans fester på nåt år, då han så dragits till scenen, fast han inte hört hemma där. Hoppas innerligt denna vilja att uppträda kommer att hänga med genom åren. Han njuter ju så av uppmärksamheten, känner sig tydligen så hemma där, fast han egentligen kanske inte har ett hum om vad det handlar om heller.. 
Min finaste lilla elefant, som fick både mig och så många andra att dra på smilbanden. 
Så var det slut på det roliga. Han råkade stanna just framför de tre fina som jobbar i hans grupp. 
 Och vi fick glass, varm korv och kaka. Umgicks och delade ut blommor (och choko) till hans dagispersonal. .
 Hade tom. rustat ihop nåt diktaktigt till dem som tack för den gångna tiden. Denna var till hans favorit.
 En av flickorna i hans grupp, han gillar, hade gått hem barfota. Så han åkte hem i bussen utan skor. Och satt precis lika som storebror. Som gillat att titta på lillbrorsans (egen) show men fort deklarerade att han minsann inte vill att han kommer på hans egen fest följande vecka, för att inte stjäla hans show.. Hih.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)