onsdag 30 juli 2014

Jordgubbar och badminton

I år var första året på flere år som barnen själva fick äta av våra jordgubbar.. Visst var de mindre än grannens, men det fannas av dem! Hade nog tyget på tills alla var uppätna för både fåglar och människor äter ju annors upp dem. SÅ tråkigt! Jagade nog bort så många jordgubbstjuvar i de långa, ljusa sommarnätterna igen, och ett gäng pojkar som höll på att söndra allas verktygslådor..

Men jordgubbar ja.

 Och grannen. Hon märkte att hon var allergisk för jordgubbar om hon åt för många. Vi hjälpte till och fick lite överstora rädisor till på köpet. Ingen dålig deal.
 Man kunde så småningom börja leka med vatten utan att frysa fingrarna av sig (4.7)
 och blommorna blommade.

Jag investerade i en ny cykelkärra då den gamla var så gammal och dålig att jag var rädd att barnen sku trilla igenom en vacker dag.. Det gick som gick att släpa hem den enorma, tunga, lådan fastspänd på kärran, då vi promenerade hem från Prisma istället för att ta bussen.. Med en liten saftpaus på vägen klagade inte ens de små.
Fast sen klagade nog Trapp, han hade ju velat åka i den, men tyckte det var onödigt då han kan så bra själv. Men vid behov, då ryms han! Trull fick samtidigt en egen korg och var stolt och glad! 
 Så tog jag fram badmintonmailor jag någongång hittat och de övade länge och väl intill palstorna!
 och många middagar har tillrätts på den nya fina grillen..
 Fast någon smart hade varit och stjälat vår tändvätska (tänk, av alla saker har de hittat just precis den i min verktygslåda..) en dag. Då hade jag hjälp av min stora, duktiga, sjuåring som cyklade hem efter en ny flaska jag hade råkat köpa färdigt. Där kom han sen susande tillbaka med flaskan i sin lilla cykelkorg, mycket stolt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)